In deze gids voor oppassers delen we praktische tips over het reserveren, annuleren, en betalen, zodat het boekingsproces soepel verloopt. Zo laat je als oppas de beste ervaring achter bij baasjes - en krijg je nog meer leuke boekingen!
Reserveren: van berichtje tot boeking
- Reageer snel: Potentiële klanten benaderen vaak meerdere oppassers, dus een snelle reactie kan het verschil maken.
- Reageer altijd: Ja, ook als je niét kunt. En ook als je een dubbele aanvraag krijgt. Wel zo aardig voor het baasje! Bovendien: als je niet antwoordt gaat het systeem er vanuit dat je niet meer actief bent op Pawshake.
- Plan een kennismakingsgesprek: Als de boeking jouw past, plan dan altijd een kennismakingsgesprek vóórdat jullie de reservering definitief maken.
Korting geven of je boeking aanpassen
- Je kunt ervoor kiezen om korting te geven op de boeking. Bijvoorbeeld aan terugkerende klanten om hun loyaliteit te belonen. Of juist aan nieuwe baasjes als 'welkomskorting'.
- Korting kun je geven zolang je boeking nog niet is betaald en in de contactfase zit. Hier lees je hoe je korting geeft.
- Wil je de datums van de boeking nog aanpassen? Dat kan nog zolang er niet betaald is. Lees hier hoe je een boeking wijzigt.
Betalen: het geldzaken gedeelte
- Hebben jullie een kennismakingsgesprek gehad? Dan kan het baasje de boeking definitief maken door te betalen. Jij kunt de boeking dan bevestigen. Is de boeking bevestigd? Je kunt daarna de reservering niet meer wijzigen.
- Waarom boeken en betalen via Pawshake? Het is veilig, je uitbetaling gebeurt automatisch na afloop van de boeking (dus je hoeft nooit om je geld te vragen) en je bent verzekerd via de Pawshake Garantie.
- Zorg dat je uitbetalingsgegevens in je account kloppen en dat je de juiste documenten hebt geüpload. Op die manier kunnen we je na de boeking uitbetalen voor je diensten.
Annuleren: wat als plannen veranderen
- Wat is jouw annuleringsbeleid? Automatisch is dit ingesteld op 'flexibel', maar je kunt dit zelf aanpassen. Lees hier alles over je annuleringsbeleid.
- Wat nu als jij als oppas moet annuleren? Dat is niet wenselijk, maar kan soms toch gebeuren. Als oppas kun je niet zelf je reservering annuleren. Daarvoor moet je ons even een berichtje sturen. Wat je daarvoor moet doen ontdek je hier.
- Wees eerlijk en respectvol: Geef een eerlijke reden voor de annulering en bied je excuses aan voor het ongemak. Je kunt als oppas ook helpen een vervangende oppas te vinden.
Uitbetalen: dat gaat vanzelf
Bij een bevestigde boeking gaat het uitbetalen helemaal vanzelf. Je hoeft dus niet aan het baasje om geld te vragen. Je ontvangt je geld binnen 7 dagen ná de laatste reserveringsdag.